כל מה שאתם צריכים לדעת על סילרים לבטון

בטון הוא חומר נפלא, המשמש לכל מיני יישומים שונים. לרוב בעלי הבתים יש לפחות משטח אחד שעשוי מבטון – כמו שביל בטון או פטיו. בטון הוא חומר קשיח ועמיד, אבל יש לו פגמים וחולשות. משטח הבטון שלך עלול להתלכלך, להינזק כתוצאה ממזג אוויר קר וכו'.

לכן, בחירת סילר לבטון שמתאים למשטח שלכם היא קריטית ויכולה לעזור לכם לשמור על המשטח.

באיזו תדירות כדאי למרוח סילר?

הדעות בנושא זה חלוקות. יש כאלה שטוענים שיש לבצע איטום בכל שנה, ואחרים בטוחים שתדירות נמוכה יותר (מרווחים של שנתיים עד ארבע שנים) מספיקה.

כדאי גם לדעת שבטון עדיין מתפקד היטב, גם אם לא אוטמים אותו. עם זאת, איטום במרווחי זמן קבועים יאריך את חיי משטח הבטון שלכם. זה חשוב במיוחד עבור משטחים יקרים כמו מרפסת בטון מוטבע. הפיתרון? איטום באמצעות סילר.

סוגים שונים של אוטמי בטון

קיימים המון סוגים שונים, אבל אנחנו נתמקד בארבעת העיקריים:

סילר אקריליק – חומרי איטום אקריליים מוסיפים ברק לבטון, וניתן להשתמש בהם ביישומים פנימיים וחיצוניים כאחד. בנוסף, חלק מהם עמידים בפני UV ומסוגלים על הבטון שלכם מקרני שמש מזיקות. שימו לב: שימוש בסילר אקרילי ללא תוסף מתאים עלול לגרום לנזק למשטח.

סילר אפוקסי – אידיאלי עבור יישומים פנימיים, אך יכול להינזק בחשיפה לקרני UV.

סילר פוליאוריטן – אלה חומרי איטום הרבה יותר עבים מסילרים אקריליים. סוג זה אידיאלי עבור יישומים פנימיים וחיצוניים והוא בחירה מצוינת עבור אזורים עם תנועה גבוהה.

סילר חודר – חומרי איטום חודרים נספגים בבטון, ומסייעים במניעת כניסה של רטיבות לבטון.

שימו לב לפרטים הקטנים

ישנם שיקולים נוספים שכדאי לחשוב עליהם כאשר בוחרים סילר לבטון. לדוגמה, חומרי איטום רבים מגיעים במגוון רמות ברק, המשפרות את מראה הברק של המשטח שלכם. תזכרו כי מריחת איטום מבריק על משטח הבטון שלכם עלולה להפוך אותו לחלקלק, אך אתם תמיד יכולים להוסיף תוסף מונע החלקה כדי להתמודד עם האפקט הזה.

איך מורחים סילרים לבטון?

מריחת חומר איטום לבטון אינה משימה קשה, אך היא דורשת זמן להכנות. לפני שניתן יהיה לאטום את משטח הבטון שלכם, יש לנקות ולייבש אותו היטב. ייתכן שיהיה צורך להשתמש בסבון או בחומר ניקוי כדי להבטיח שהבטון נקי לגמרי. אם הוא לא נקי, הסילר לא יידבק לבטון.

מומלץ ללבוש כפפות ומשקפי מגן בזמן איטום משטח הבטון. כמו כן, תרצו להימנע מלבישת מכנסיים קצרים, וכדאי ללבוש גם חולצה עם שרוולים ארוכים.

בכל הקשור לציוד, אתם לא צריכים הרבה: מברשת, רולר או מרסס משמשים ליישום החומר. הקפידו לקרוא את התווית של היצרן כדי לראות מה מומלץ. בעקרון, עדיף למרוח שתיים או שלוש שכבות דקות של סילר לבטון ולא רק שכבה עבה אחת.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
חדש באתר

כתבות נוספות

ניהול תקציב משפחתי חכם

ניהול תקציב משפחתי חכם: המדריך המלא

ניהול תקציב משפחתי הוא כלי חיוני לשמירה על יציבות כלכלית ולהשגת מטרות פיננסיות. במדריך זה, נסקור את חשיבות ניהול התקציב, נלמד כיצד לתכנן תקציב חודשי,

לימודי סייבר

כישורים חשובים לעבודה בסייבר

האם אתם חושבים שקריירה בתחום אבטחת סייבר עשויה להיות בשבילכם? זהו תחום מבוקש, שצומח במהירות ומציע תנאים טובים ושלל הזדמנויות מרתקות – אך האם הוא

קרן-ערבות-מדינה

מהי קרן ערבות מדינה?

קרן ערבות מדינה היא קרן שנוצרה על ידי ממשלת מדינה כדי להגן על הציבור מפני הפסדים במקרה של כשל בנקאי.מטרת קרן זו היא לספק פוליסת

איך בוחרים מכונת תספורת ביתית?

איך בוחרים מכונת תספורת ביתית?

אם אתם נוהגים להסתפר בבית, או רוצים להתחיל לנהוג כך, אתם צריכים את המכשיר המתאים. לא משנה כמה אתם מדויקים, מיומנים ויודעים בדיוק כיצד אתם

דילוג לתוכן